Интернет магазин мототехники
Запчасти с доставкой по всей Украине

6 циліндрів в BMW

BMW Concept 6 цилинрів

Турери BMW з рядною «шестіркою» з наступного року з'являться у продажу. А сьогодні ми можемо уперше розглянути передсерійні зразки.

Двигун: R6/1649 см³/102,6 кг/160 л.с./157 Нм/макс. 8500 про/хв. Мотор вийшов компактним, легенею і таким же економічним, як чотирициліндровий к1300. За словами розробників, у нового двигуна великий запас по форсировке. Вважаю, тюнингови кити не змусять себе чекати.

Сама ідея встановити на мотоцикл рядну поперечну «шестірку» не нова. Досить згадати Honda CBX1000, що дебютувала в 1978-му, або її попередника Benelli 750 Sei. Але тоді переваги схеми (в першу чергу її ідеальна збалансованість) не змогли перекрити недоліки: рядні «четвірки» виявилися компактніші, легші і економічніші — і, здавалося, назавжди засушили «шестициліндрову» ділянку мозку в головах конструкторів. І ось — здрасьте! Концепт BMW K1600 підкрався непомітно — шість циліндрів упоперек на міланській EICMA — 2009 справили враження бомби, що розірвалася. І в першу чергу тому, що баварці, схоже, тихою сапою прорили таку міну, що це вже не розвідка, а справжнє настання. Так і виявилося. У липні цього року в конструкторському центрі BMW в Мюнхені у вузькому крузі журналістів і керівництва компанії представили вже ходові зразки нових туреров (хоча і з дрібними недоробками — напевно, тому педантичні німці і заборонили їх фотографувати, хоча звуком моторів, комфортною посадкою і мульками новинок дозволили насолодитися сповна). Але найголовніше, що уперше доки ще «секретний» мотоцикл вдалося помацати буквально зсередини — від рами до вкладишів коленвала, а також випитати подробиці у провідних конструкторів його систем. А запчастини для мотоциклів БМВ в Україні для усіх моделей ви можете придбати тут.

ДВИГУН. У максимальній потужності К1600 трохи поступається К1300 (160 проти 175 л.с.), зате момент, що крутить, виріс аж на чверть (з 140 до 175 Нм), причому 70% моменту доступні вже з 1500 про/хв. Так що божевільний розгін апаратам гарантований. Мотор вийшов напрочуд компактним: його ширина — 560 мм, а самого блоку — 540 мм. Блок алюмінієвий (циліндри з никасилевим покриттям), він теж, як і К1300, нахилений вперед на 55º. Розмірність циліндра 72×67,5, а міжциліндрова відстань — 77 мм; таким чином, товщина перемички — 5 мм, тобто цілком достатня для довгого життя. У лабораторії нам показали мотор, що пройшов 25 тис. км. Знос дійсно мінімальний, і, що показово, усі термонагруженние деталі — поршні, клапани, свічки — з абсолютно рівномірними слідами нагріву, кольором нагари і т. п. Інженери стверджують, що до 30 тис. км можна не перевіряти навіть проміжки ГРМ.

ГРМ двохвальний, причому для зниження маси валів вони виготовлені з труби з напресованими куркульками — і навіть легше за точені вали «четвірки». Штовхальники — сталеві азотовані. Шатуни «колені» — для точного поєднання при затягуванні. Колінчастий вал важить всього 13 кг, а маса силового агрегату у зборі з генератором (55 А) — 102,6 кг Зчеплення «мокре», з тією, що зворотною, що пробуксувала, зусилля на ручці — не більше 70 Н. Коробка передач касетного типу, тривальна, третій вал — з демпфером крутильних коливань. Тонка магнієва кришка зчеплення притягнута алюмінієвими гвинтами — ще один вклад у вейтвиннерство (боротьба за зниження ваги — від англ. weight winner).

РАМА. Силовий каркас мотоцикла — раму разом з передньою і задньою консолями — підніме і дитина: у зборі він важить всього 21 кг Рама з алюмінієвого сплаву (товщина стінки — близько 2,5 мм) має помітне звуження в зоні ніг і важить менше 16 кг Передня консоль, до якої кріпиться радіатор, прибирання і фара, — з магнієвого сплаву (2,4 кг), дві її половинки стягнуті гвинтами, причому кріплення захищене від попадання вологи, як і сама конструкція, покрита міцним і товстим полімерним покриттям. Розробники завірили, що доля алюмінієвих автомобільних дзеркал цієї конструкції не загрожує, навіть в Росії. Задня консоль — алюмінієва ферма (2,8 кг). Щоб уникнути її ушкодження при падіннях мотоцикла, пасажирські підніжки будуть закріплені через проставки, які переймуть на себе основний удар. Підвіски традиційні : дуолевер — спереду, паралевер — ззаду.

КЕРМО І ПРИБИРАННЯ. Нова приладова панель перетворилася на справжній комп'ютер, який дозволяє не лише переглядати основні параметри (витрата палива, тиск в шинах, рівень олії), здійснювати навігацію і управляти базовими функціями (радіо, iPod, підігрівання і т. п.), але і настроювати, наприклад, розподіл світлового пучка фари відповідно до країни перебування (стороною руху). Крім того, з'явилася можливість, наприклад, настроїти час по GPS. Буде в меню і російську мову. За вибір параметрів відповідає коліщатко на лівій ручці керма, вже знайоме по К1300. Є можливість вибрати режим руху (Comfort, Normal, Sport) і режим завантаження мотоцикла. Останнє — опція. Опція — і противобуксовочная система (на відміну від попередниць, що враховує нахил мотоцикла). ABS, зрозуміло, в стоці.

СВІТЛО. Фара, безумовно, одна з найцікавіших фішок нових моделей. По-перше, стильно (але завдяки автомобілям вже звично) виглядають кільця, що світяться, навколо фар — габаритні вогні. Самі фари далекого світла — із звичайними галогенками. А ось ближнє світло — практично «золоте око», точніше, блакитна «ксенонова» куля, що виїжджає при включенні звідкись з надр фари. Це неспроста — переміщеннями «по тангажу» механізм компенсує подовжні нахили мотоцикла. Тобто як би не був завантажений мотоцикл, світло залишиться на тій же висоті, у тому числі при розгоні і гальмуванні (діапазон кутів — 15º). Початковий розподіл світла виставляють на заводі, а переміщення підвісок відстежують два датчики. Таким чином, обслуговування система не вимагає. Але ще цікавіше опція, яка дозволяє вирівнювати світло і при поперечному нахилі мотоцикла, тобто в повороті. Це досягається за рахунок нахилу люстерка над лінзою-кулею, яке і відбиває світло. Я спробував погойдати кермом — система реагує відмінно і тільки при дуже швидкому перекладанні трохи запізнюється (але, звичайно, так хвацько рулювати можна тільки на тренажері). Діапазон компенсації — до 25º. «Для нічної дороги досить, вам не здається»? — посміхнувся глава «електричного» департаменту Карл-Хайнц Гаубац. Єдиний мінус адаптивного «ксенону» — при ушкодженні дуже дорогу фару доведеться міняти у зборі.

МОДЕЛІ. Обидва величезні мотоцикли виглядають напрочуд гармонійно і легко (хіба тільки колеса випадають із загальної картини — їх хочеться зробити трохи більше). У GTL, на відміну від GT, підніжки водія знаходяться нижче і висунені вперед, відповідно змінено кермо і дворівневе сідло. Крім того, центральний кофр нарешті став знімним, є підсвічування кофрів і центральний замок (з кнопкою на правій ручці керма).

УНІФІКАЦІЯ. Поза сумнівом, нові технології і вузли знайдуть застосування і на інших моделях BMW. Першими — напевно на молодші моделі — перекочують деякі функції управління або навіть прибирання цілком. Потім технологія адаптивного «ксенону» — але вже на нові моделі. І нарешті, ніщо не перешкодить застосувати технології стискування і полегшення до чотирициліндрових двигунів.